Treceți la conținutul principal

Traseul 300 de Scari printre fulgi de nea si ceata

Imagini de pe traseul 300 Scari din Slanic Moldova.

Intr-o dimineata de februarie am plecat la munte, zi de vineri, traficul era aerisit. Undeva cat mai aproape de casa. Era pentru prima oara pentru mine, dragul meu si-a adus aminte de partidele de tenis jucate in Onesti, destinatia finala: Slanic Moldova.


De cum am ajuns in zona, impreuna cu o alta familie cu copii, am vizitat mai intai Salina Targu Ocna relaxandu-ne pret de un ceas jumate. La iesire am mancat o ciorba, niste pui la tigaie, mai mult un soi de tocanito-ostropel ca de placinta cu mere nu s-a atins nimeni, de aluat necopt la mijloc si prea putin mar ce avea. Meniul zilei, caci alte locuri noi nu am vazut. Si apoi ne-am indreptat catre unitatea de cazare. Aici ne-a placut primirea: unitate pazita de pisici si n-am zabovit mult in camera ca am si iesit sa ne bucuram de soare pana la apus. Un apus sangeriu cum rar mi-a fost dat sa vad, pana sa aduc camera pentru poze, pentru ca atunci ne pregateam gratarul, a ramas doar admirat de intreaga gasca. Atunci venira Andreea si Mircea, fix la cina. Noi am fost cei ce am animat intreaga pensiune, ne pare rau de excese, copiii au fost mai greu de stapanit.


A doua zi aveam in plan sa facem traseul 300 de scari, cu o zi inainte am aflat locul de unde vom purcede, asa ca am mers la tinta. Cum iesi din parc si treci pe langa hotelul Coroana Moldovei se ajunge la primul izvor, faci imediat stanga si vezi indicatoarele si primele trepte. De aici e la fel de simplu, urmaresti copacii marcati cu triunghi rosu.

Noi ghidati dupa o anumita harta am ajuns intr-o padure de mesteceni, daca pe la 11 jumate eram pe traseu, in padurea alba ajunsesem in jur de ora 13. Cei de la Salvamont au declarat ca vor sa extinda acest traseu prin acea zona. La marginea ei vezi o mare zona defrisata, gandurile, bocancii se afund si pasii ne devenira din ce in ce mai grei. Iti usurai de pamantul dezghetat, priveai in zare spre piscurile albe si o luai de la capat. Cand am ajuns la podul nou din lemn de peste parau ne-am lepadat de noroiul amestecat cu vegetatie si apoi am iesit la sosea de unde am facut dreapta, pana am dat de Restaurantul Cascada unde ne-am si oprit sa mancam.


Plimbare de seara

panouri cu informatii Slanic Moldova

300 Scari cu iz de toamna

Lapovita in februarie 2016, in Slanic Moldova.

Trepte acoperite cu frunze.

Noi investitii in Slanic Moldova

traseu usor de cateva ore

Covor de toamna

Vestimentatie potrivita de munte

ninge, ninge

se lasa ceata

Ceata in padure

Padurea de mesteceni

Delimitare padure de alba de mesteceni

copaci defrisati

Sunete de drujbe si topoare

Bocanci ingreunati

La spalat de bocanci

Turturi de gheata

Unde mananci in Slanic Moldova

If you like it, share it.
 
xoxo

Comentarii

  1. Ce poze frumoase si ce bravooo sunteti voi! Mi-a placut mult. O sa mergem si noi la Slanic Moldova. Pupici si o saptamana frumoasa! Liuba x

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Saptamana faina, Liuba, statiunea e numai buna de relaxare, de tratamente, chiar si putina aventura. Ma bucur ca ti-a placut, multumim, pozele nesemnate, in afara de cele din colaj, sunt facute de Mircea.
      pupici

      Ștergere
  2. Fotografiile cu acele trepte prin pădure mi-au amintit de un drumeag din Bucegi... și mi s-a făcut atât de dor... Pot să împrumut una dintre poze pentru pagina de jurnal viitoare? Cu linkul de rigoare, desigur.

    RăspundețiȘtergere
  3. De cum mi-a apărut în notificări că ai pus blog m-am gândit că am să văd nişte poze minunate, şi bag seama că nu m-am înşelat deloc. Mai mult, chiar şi scurta descriere de la început m-a captat, căci şi vorbele, când sunt bine spuse, tot ca o imagine se prezintă în ochii cititorului.
    Fain, mă bucur pentru voi, Mihaela!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E cel mai popular traseu, pe langa cel spre Stanca Cerbului, din Slanic Moldova. Cand nu ne putem deplasa deloc, da, cuvintele, imaginile ne ajuta imaginatia pentru o placuta plimbare virtuala.
      Multumesc frumos.

      Ștergere
  4. O plimbare pe cinste! N-am fost niciodata in zona, dar traseul pare foarte dragut. Jurnalul tau mi-a facut pofta de munte...
    Pupici si spor la toate cele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De atunci nici ca n-am mai fost atat de departe de casa, planuri inca nu ne-am facut insa abia astept sa vad pe unde va veti perinda voi. Voi va aventurati singuri. :)
      Multumesc, te pup!

      Ștergere
  5. Ce frumoase sunt bucuriile tale :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Splendida zona, scarile ma cam sperie, prefer sa urc pe poteca pur si simplu. Dar este mai interesant traseul asa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scarile acestea iti sunt de ajutor, calci sigur, nu aluneci, dar se poate merge si pe langa ele.

      Ștergere
  7. Foarte frumoase fotografiile.. Noi am fost in Decembrie la Tg Ocna, însă am fost turiști Leneși, fugiți de acasă doar pentru un strop de intimitate:))

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumoasa zona, un deliciu pentru amatorii de fotografie. De basm! :) Cat nu-mi plac mie scarile pe alea le-as fi urcat cu bucurie. :D

    RăspundețiȘtergere
  9. I really like your pink jacket. Such a stylish hihing outfit!

    Lovely photos. That photo where you two are hugging is so sweet.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Din lumea necuvantatoarelor

     De-a lungul timpului am avut in grija doar pisici si pesti. Pestii mi s-au parut cei mai sensibili, daca mediul in care traiesc nu este unul echilibrat apar boli, devin apatici. Alimentatia este foarte importanta si am mai scris despre asta , este importanta indiferent ca vorbim de oameni sau de animale, iar astazi va invit sa cititi povestea Oanei si animalutelor ei pe care am rugat-o sa ne impartaseasca din experienta sa cu cititorii blogului.  Toto, Oachi Mara si Porto        Ei bine, am animăluțe de când mă știu, mai exact de pe la 4 ani și îmi petreceam timpul î n casa cu curte a bunicilor mei din Galați. Încă de pe atunci (când nu exista mâncarea granule sau umedă specială pentru animale) existau formule sănătoase de hrană gătită pentru câini și pisici, care culmea trăiau sănătoși ani mulți, cățeii chiar până la 20-21 de ani. Un singur lucru mi-a spus atunci bunicul, v ă z â ndu-m ă că dau bomboane cățeilor din curte: Nu dulciuri! Niciodată! Sunt otravă

Thank you Michael Bolton for a great show!

2013 mi-a adus multe lucruri bune, pe cele rele vreau sa le dau uitarii, iar la un sfarsit de an exceptional nici nu mi-am imaginat de asemenea amploare. Vazusem cu cel putin o luna inainte ca va participa la Revelionul din aer liber Michael Bolton in Galati cu sprijinul primariei. Mi-am zis ca e o farsa. Nu stabilisem nimic pentru Revelion, voiam doar sa fiu cu sotul meu, sa dansam, sa am parte de liniste... si am avut! Am fost atat de... incat nu am cuvinte, completati voi! Poate pentru ca sunt racita si am dureri crunte de cap, poate ca acea senzatie nici nu poate fi descrisa in cuvinte. Am dansat, am aplaudat, am ovationat. Sufletul meu a fost hranit! Atat pot spune!

Basca, papion si paiete

In Londra am purtat buline, ieri am scos fusta la pozat, iarna stiti ca nu renunt la culori asa ca iata inca o tinuta in stilul meu caracteristic.  Fusesem anuntata ca vom avea parte de soare, mai cald teoretic, practic puteam raci cu propriile maini o sticla de bere insa nu imi era frig incat sa dau bir cu fugitii. Ne-am si distrat. O helanca gri din lana cu fusta conica verde din paiete insir pe pat, ma gandesc la jacheta neagra din imitatie de piele insa blazerul reiat il gasesc mai potrivit, urmeaza papionul, basca si in final geanta si cizmele. Gavroche style, glamour. Eu m-as prezenta asa la birou. Machiajul ochilor mi-a luat timp cel mai mult.