Treceți la conținutul principal

O noua zi, un nou traseu istoric din Timisoara

 O noua zi, e duminica, acum dar si atunci la a doua zi de sedere in Timisoara. Vazusem rasaritul mai mult cu coada ochiului, pregatisem micul dejun si dupa ce ne-am dat cu crema solara parca, parca imi reveni somnul. Cateva exercitii de intindere, o inghetata, imbracarea si la gara. Chiar imi doream sa ajung in acea zona. :)

- una dintre cele mai frumoase case -

Iesind din hotel am ales drumul strada Mangalia mergand tot inainte pana am ajuns pe malul Begai de unde vedeam Turnul de Apa. Putini oameni in cale la ora diminetii, unii faceau miscare iar majoritatea se indreptau spre slujba de duminica.




- iluzie optica -
Poze in stanga, poze in dreapta, pasii o iau spre gara, Splaiul Tudor Vladimirescu la dreapta si sus pe pod. Nici urma de maci, gandul toata noapte mi-a zburat la maci si ca vremea sa-si tina haturile cat mai mult timp.

- macheta locomotiva - vazuta de pe Pasarela Blascovici -
Zona imi pare ca un muzeu in aer liber. Nici vorba de vreo restrictie pentru poze precum in Galati...

1 - Bulevardul General Ion Dragalina; 2/3 - Pod Stefan cel Mare,
la stanga Palatul Ancora si la dreapta Palatul Karl Weisz fostul Hotel Royal;
4 - singurul mac gasit in plimbare; 5/6 - Podul Metalic, in capat se vede Biserica Ortodoxa din Iosefin.
Palatul Ancora, unul dintre edificiile marcante ale arhitecturii anilor 1900, Pe perete pe colt, la etaj, se poate vedea si astazi o ancora.
Biserica Ortodoxa din Iosefin este construita avand drept model catedrala Sf. Sofia de la Constantinopol, cu totul deosebita fata de celelalte edificii. Am mers de-a lungul malului pana am ajuns la Podul Traian spre Parcul Central.



Podul Traian, ca si Podul Decebal, reprezinta o alta delimitare intre cartiere, dintre Cetate si Iosefin, Elisabetin, iar mijlocul bulevardului 16 Decembrie 1989 constituie granita istorica dntre cele doua cartiere. Iosefin in stanga si Elisabetin situat in dreapta. 

- monument al eroilor -

Parcul Central este situat la stanga de Catedrala Mitropolitana, in secolul al XVII-lea se afla un cimitir militar care a fost inchis in anul 1770, iar o suta de ani mai tarziu la ordinul generalului Anton Scudier osemintele au fost mutate pentru amenajarea unui loc de promenada. Aici s-au montat o serie de busturi, personalitati care au jucat un rol important in dezvoltarea acestui oras.

1. Carol Robert de Ajou - rege al Ungariei || 2. Ormos Zsigmond - intemeietorul muzeului din Timisoara ||
3. Torok Janos - primarul care a facut din Timisoara primul oras din Europa iluminat electric ||
4. Stan Vidrighin - primar care a ajutat la modernizarea retelei de canalizare etc ||
5. Alexandru Mocioni
 In parc sunt plantate  specii rare de tisa si de pin, alaturi de stejari. 

- Statuia "Victorie" -

- biserica din Complexul piarist -


Stil moldovenesc cu unele elemente eclectice. Se spune ca Catedrala Mitropolitana ar fi cea mai inalta biserica din Romania si ca ar adaposti peste 5000 de persoane.  Cu 9 turle este ca o bijuterie, exterior si interior. La subsol se gaseste o colectie de arta religioasa. Pret de cateva minute am asistat si noi la slujba religioasa.


De aici am intrat in Piata Victoriei si ne-am oprit la restaurantul Lloyd sa pranzim. Piata este plina de edificii care mai de care, cu deosebite detalii. Cum intri se vede Palatul Hilt, in interior se pastreaza multe dintre usile originale ale apartamentelor iar vechiul lift inca este functional.

1. Palatul Szechenyi || 2. Lupoaica || 3. Palatul Dauerbach || 4. Palatul Neuhausz || 5. Hotel Timisoara ||
6/7. Palatul Löffler || 8/9.  Cladirea vis-a-vis de restaurantul Lloyd
In Palatul Szechenyi s-a aflat biroul de arhitectura al arhitectului László Székely, arhitect-sef al orasului in perioada respectiva si un promotor inflacarat al Secession-ului / Art Nouveau.
In mijlocul pietei Victoriei se afla monumentul “Lupa Capitolina” (Lupoaica cu Romulus si Remus). Dupa masa am inaintat in Cetate, ne-am oprit in fata la Sinagoga din Cetate la o expozitie de lucrari artistice la baza avand... plastic, plina de culoare si creativa. Vremea dadea semne sa se strice, hotaram sa o luam spre Parcul Botanic.

- zone in lucru -

- intrare  in Parcul Botanic -
Primul plan al Gradinii Botanice a fost elaborat in 1966, de catre arhitectul Silvia Grumeza. S-au plantat 1.650 de specii de plante aduse din parcuri din tara, provenite din colectii particulare sau din schimburi internationale de seminte pe o suprafata de 9,8 ha: flora si vegetatia forestiera, flora Banatului si flora Dobrogei, mediteraneene, flora Americii de Nord, flora Asiei, plante medicinale si flora tropicala.


Din pacate acum Parcul Botanic este mai mult un loc de recreatie. Bunici ascultand muzica la casti sau citind si nepotei facand somnul de amiaza, oameni alergand sau pur si simplu stand pe iarna pentru o deconectare totala. Nu auzeam decat sunetul pasarilor, ca pe munte. 


De aici ne-am dus in mall, aveam intalnire cu trei timisorence si noi nu cunosteam locul. Nu aveam umbrela. Dupa cateva ture pe la toate etajele zaresc pe geam cum ploua, informez fetele si jucasem cu sotul battleship pana la sosirea lor.


- la Starbucks -


Simona, o fata prietenoasa, inalta si frumoasa, langa care am stat, Andreea mi s-a parut aproape la fel de timida ca si mine, iar Lucia vorbareata cat pentru toti. Toate dragute. M-am simtit bine printre ele, fiecare cu aportul sau, am atins multe subiecte si tot atat de multe au mai ramas. Ca si Bastionul Theresia si Castelul Huniade pe care le-am adaugat pe lista obiectivelor ce le-am lasat pentru data viitoare. Era ultima seara in Timisoara.

Stilul 1900 a facut furori la Timisoara intre 1900-1920, lasand in urma un patrimoniu arhitectural impresionant, ce marcheaza inca si azi multe dintre cartierele orasului.

xoxo

Comentarii

  1. Mihaela... there is such beautiful architecture here... I love buildings with character xox ♡

    RăspundețiȘtergere
  2. wow!!
    asta da tur de forta! :)
    mi-e draga Timisoara, din pacate am fost acolo doar o singura data, timp de o saptamana intr-o deplasare...munca multa, plimbari putine :(
    totusi am avut timp sa ma indragostesc de acest oras aparte, cu oameni calmi si linistiti (cel putin asa pareau) :))
    eu ma simteam ca o musca bazaitoare vorbind mult si repede, inevitabil imi spuneau ca sunt din Bucuresti :))
    locul care m-a facut sa ma simt maxim de relaxata: Parcul Rozelor...e un minunat, fermecator paradis trandafiriu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Majoritatea cred ca da, asa sunt calmi si linistiti, si eu m-am remarcat mai repezita in miscari/ritm si incercam sa nu-i ametesc. :)) Ma bucur ca macar in Parcul Rozelor ai putut sa ajungi si sa te incante parfumul rozelor, eu l-am ratat.

      Ștergere
  3. Ce frumos ca te ai întâlnit cu celelalte fete. Îmi place mult rochița ta inflorata! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Pozele tale imi trezesc amintiri frumoase. Mi-e dor de orasul asta superb! :)

    http://the-may-day.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere
  5. Cat de frumoasa pare Timisoara prin ochii tai. Nu stiu de ce nu m-am gandit niciodata sa o vizitez... Recunosc ca de fiecare data cand avem drum la Timisoara imi fug ochii peste tot ca la un copil de 5 ani cand intra intr-un magazin de jucarii, dar tot timpul m-am limitat la cumparaturi sau intalniri cu prietenii. Cu siguranta intr-o duminica o sa ne facem timp de o plimbare sa vedem tot ce are de oferit Timisoara :-D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru cei care locuiesc in alte zone aceste cartiere ar parea ca un muzeu in aer liber. Am admirat mesajele stradale pentru un oras mai curat, si este destul de curatel. Si eu mai am multe de descoperit in orasul meu chiar daca aparent nu are cine stie ce. :)

      Ștergere
  6. Cladirile sunt deosebit de frumoase, ar arata si mai bine renovate, dar parca si asa au farmec. Frumoasa plimbarea voastra prin Timisoara si eu imi doresc cateva zile de petrecut acolo, caci au trecut prea multi ani de cand am fost. Cred ca ai avut o bucurie si la intalnirea cu fetele, eu de cate ori am cunoscut o bloggerita nu ne-au mai tacut guritele, desi aveam ceva mici emotii! Mi-a placut si rochita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Renovate, restaurate, important e sa fie intretinute fara sa le fie stirbit farmecul si aspectul original. Eu am avut cateva blocaje, a intervenit sotul meu fara sa-i cer, o intalnire relaxata cu toate ca eu nu prea pot fi astfel decat foarte rar.

      Ștergere
  7. Great images love the one with you and hubby also your outfit very sweet.

    RăspundețiȘtergere
  8. Vad ca v-ati pus in cap sa nu lasati un coltisor nevizitat! Foarte bine faceti! Sunteti dragute toate 4!

    RăspundețiȘtergere
  9. so nice place dear ;)xoxo

    http://glampond.blogspot.it

    RăspundețiȘtergere
  10. Superbe peisajele,trebuie sa ajung neaparat la Timisoara :)Pupici

    RăspundețiȘtergere
  11. Un oras de poveste. Minunat!
    Mi-ar placea sa le intalnesc si eu pe fete, si pe tine, bineinteles. :D
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  12. Beautiful images...it is lovely being able to take this virtual tour!

    I do like that midi dress you have on...you always look perfect!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I'm glad you enjoy it and I feel thankful for your feedback even I think I'm not perfect. xo

      Ștergere
  13. Oh, another wonderful town in your country. Now I'm curious where I will spend my next holiday :) Love the beautiful pictures and the impressing flair this town obviously have. And you look simply fantastic in your floral dress <3
    xoxo Rena
    www.dressedwithsoul.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Timisoara is a very beautiful and large city with lots of parks and historical buildings. Staying in Hotel Timisoara or Ambassador, visiting even Oradea, another city, it may fall in love with Romania and you will want more. I know is not everything sugar and honey, I spoke about some minus aspects and I think this country deserves a chance. :) In the end is itself choose.
      Thank you dear, many kisses.

      Ștergere
  14. Ce fotografii frumoase, imi place mult fotografia unde sotul tau te priveste. Sunteti tare scumpi si ma bucur ca cunosc asa oameni frumosi! Pupici cu drag :) Liuba x

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Din lumea necuvantatoarelor

     De-a lungul timpului am avut in grija doar pisici si pesti. Pestii mi s-au parut cei mai sensibili, daca mediul in care traiesc nu este unul echilibrat apar boli, devin apatici. Alimentatia este foarte importanta si am mai scris despre asta , este importanta indiferent ca vorbim de oameni sau de animale, iar astazi va invit sa cititi povestea Oanei si animalutelor ei pe care am rugat-o sa ne impartaseasca din experienta sa cu cititorii blogului.  Toto, Oachi Mara si Porto        Ei bine, am animăluțe de când mă știu, mai exact de pe la 4 ani și îmi petreceam timpul î n casa cu curte a bunicilor mei din Galați. Încă de pe atunci (când nu exista mâncarea granule sau umedă specială pentru animale) existau formule sănătoase de hrană gătită pentru câini și pisici, care culmea trăiau sănătoși ani mulți, cățeii chiar până la 20-21 de ani. Un singur lucru mi-a spus atunci bunicul, v ă z â ndu-m ă că dau bomboane cățeilor din curte: Nu dulciuri! Niciodată! Sunt otravă

Thank you Michael Bolton for a great show!

2013 mi-a adus multe lucruri bune, pe cele rele vreau sa le dau uitarii, iar la un sfarsit de an exceptional nici nu mi-am imaginat de asemenea amploare. Vazusem cu cel putin o luna inainte ca va participa la Revelionul din aer liber Michael Bolton in Galati cu sprijinul primariei. Mi-am zis ca e o farsa. Nu stabilisem nimic pentru Revelion, voiam doar sa fiu cu sotul meu, sa dansam, sa am parte de liniste... si am avut! Am fost atat de... incat nu am cuvinte, completati voi! Poate pentru ca sunt racita si am dureri crunte de cap, poate ca acea senzatie nici nu poate fi descrisa in cuvinte. Am dansat, am aplaudat, am ovationat. Sufletul meu a fost hranit! Atat pot spune!

Basca, papion si paiete

In Londra am purtat buline, ieri am scos fusta la pozat, iarna stiti ca nu renunt la culori asa ca iata inca o tinuta in stilul meu caracteristic.  Fusesem anuntata ca vom avea parte de soare, mai cald teoretic, practic puteam raci cu propriile maini o sticla de bere insa nu imi era frig incat sa dau bir cu fugitii. Ne-am si distrat. O helanca gri din lana cu fusta conica verde din paiete insir pe pat, ma gandesc la jacheta neagra din imitatie de piele insa blazerul reiat il gasesc mai potrivit, urmeaza papionul, basca si in final geanta si cizmele. Gavroche style, glamour. Eu m-as prezenta asa la birou. Machiajul ochilor mi-a luat timp cel mai mult.