Treceți la conținutul principal

Despre quinoa, cum am preparat-o si primele impresii

Ce gaselnita mai este si asta, mi-am zis cand am auzit prima oara de quinoa, un nume scurt dar care iti poate impletici limba in gura. Eu am patit-o.


Ce e quinoa?

Quinoa este o cereala, unii o numesc pseudocereala,  o planta cu bobite de mici dimensiuni aproape rotunde, usor aplatizate. Seamana si cu amaranthul. La inceput a fost cultivata de incasi si apoi adusa  pe continentul european de catre colonistii spanioli, care o numeau hrana pentru indieni. Europenii au apreciat mai mult o alta planta indigena: porumbul.
Datorita studiilor ce au scos in evidenta calitatile ei: amelioreaza diabetul, nu contine gluten, scade colesterolul si previne bolile de inima,  intareste rinichii, previne si amelioreaza diabetul, imbunatateste memoria si multe altele, i-a crescut popularitatea.
Exista o varietate de culori de quinoa, de la alb si ivoriu pana la rosu si negru.
Quinoa este o proteina completa, continand toti aminoacizii de care corpul are nevoie. Quinoa este un aliment extraordinar pentru vegetarieni, fiind cea mai buna sursa vegetala de proteine. O ceasca de quinoa gatita ofera 15% din doza zilnica recomanda de fier, 19% acid folic (important pentru femeile care vor sa devina mame), 58% mangan, 30% magneziu, 28% fosfor, dar si 5 grame de fibre (ingredientul care da senzatia de satietate).



Cum se utilizeaza, ce poti prepara?

Quinoa se prepara prin fierbere si, mai rar, prin prajire si poate fi utilizata in preparate culinare, asemeni orezului, in budinci, pilafuri, risotto, salate, etc. Fata de orez, quinoa are un continut de amidon redus, astfel este mult mai putin lipicios.
Deasupra semintelor de quinoa exista un strat protector in care se regasesc saponine, niste compusi care ii dau un gust amarui, chiar daca este prespalata, este recomandat sa o speli sub jet puternic de apa rece si scursa.
Ca baza se fierbe in proportii de 1 la 2, adica o parte quinoa la 2 parti de lichid: apa sau supa de legume ori de carne, cu putina sare timp de 15-20 de minute, la foc mic cu capacul pus. Dupa fierbere, se da vasul de pe foc si se lasa acoperit inca 5 minute pentru ca sa absoarba tot lichidul. 
Impresii?
Ce mi-a placut cel mai mult la quinoa este ca te satura pentru cateva ore bune, seamana cu orezul, mi se pare usor mai crocant, insa nu schimba foarte mult gustul mancarii in care o adaugi. Eu am primit-o spre testare de la Econatura, momentan nu este pe stoc, insa puteti gasi penne din quinoa, drojdie.
Prima data am consumat-o dupa fierbere condimentata cu piper si putin ulei de masline, masline si fasii de omleta. Nu mi-a placut si mai mult am mancat de foame. Prin preparare quinoa isi mareste volumul cam de 4 ori, tineti cont pentru ca eu am fiert cat pentru 4 persoane/portii dintr-o cana.
A doua oara am condimentat cu ierburi de Provence, am pus doua linguri de iaurt, putina zeama de lamaie, cu un castravete, o rosie si jumatate de ardei capia.
[Later edit]: Gustul mancarii s-a imbogatit datorita rosiei si ardeiului capia in cazul acesta, altfel quinoa este fada si are nevoie de alte ingrediente care sa-i dea savoare. A doua combinatie clar a fost pe placut meu si am mancat cu placere. As fi expus si o parere masculina insa sotul inca nu a gustat-o, in ciorba nu se simte.
Poti face o salata greceasca:
- o ceasca cu quinoa
- o jumatate de ardei gras rosu/verde
- castraveti
- o rosie
- ceapa tocata, verde sau uscata
- masline
- branza feta
- zeama de lamaie
- 2 linguri de ulei de masline
- 1 catel de usturoi pisat
- busuioc si oregano
- piper

O sa incerc si budinca cu scortisoara si lapte, cei care sunt vegetarieni pot face cu lapte de migdale, lapte de cocos.


Ce retete gustoase stiti sau ati incercat?

xoxo

Comentarii

  1. In primul rand am inteles ca este recomandat s-o lasam la inmuiat in apa minim 10 minute. Pe posturile tv de gatit am vazut ca o fac direct in timp ce altii recomanda sa o tii in apa peste noapte... :-?? eu o tin cam cate doua ore.
    Initial mi s-a parut si mie naspa, fara gust, de mancat de foame... Pana am gasit o reteta de salata unde recomandau chimion si coriandru. A fost delicioasa si de atunci de cate ori o pun in salate pun si condimentele astea. Mie-mi place si sub forma de chiftelute. Gasesti retete pe net.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am citit ca germineaza repede si peste noapte ar fi mult, pe ambalaj nu este trecut/recomandat decat spalatul, unii am vazut ca recomanda cu apa calda, ba chiar tinuta la inmuiat in apa calda. Vazand recomandari diverse m-am oprit la cea de pe ambalaj.
      Acum vad ca am omis sa scriu cum a fost a doua oara... o sa editez: mi-a placut, prima data era prea fada, dulceata rosiilor si ardeiului capia a imbunatatit gustul per total.
      Daca imi aduc bine aminte Flori spunea si de "icre false".

      Ieri in timp ce scriam, faceam si de mancare, am pus si la ciorba quinoa cand era pe terminate. Coriandru nu am folosit niciodata, chimion am, folosesc si la carnea de porc, covrigei, etc, multumesc pentru recomandare.

      Ștergere
    2. cu placere! Chimionul merge super bine in supa crema de linte :D

      coriandrul e cam nasol la gust dar pus cate putin si in combinatiile potrivite e ok

      Ștergere
  2. I need to try it because I'm sure it's delicious and so healthy!
    Have a great week-end honey <3

    Carolina

    www.theworldc.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Quinoa is like rice, but more nutritionally, if you mix it with tasteful ingredients you'll have a delicious and healthy meal.
      Happy Friday! xoxo

      Ștergere
  3. Am auzit dea ea, dar nu m-a tentat, mirodeniile nu-mi plac, salata manac de-un singur fel :)) Plus ca de fiecare data cand imi prepar masa ma grabesc pentru ca deja sunt mega infometata si imi e lene de pasi in plus :D Dar n-as refuza sa o incerc daca combinatia mi se pare yummy :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca iti place orezul... cu siguranta poti manca si quinoa, mie imi place ca nu e lipicios si daca am facut o cantitate mai mare poate fi pastrat vasul la frigider si adaugat la masa, deci economisesti timp. ;) xo

      Ștergere
  4. Dear Mihaela, I know how much good and healthy quinoa is. I usually have it too, especially in summer with fresh veggies. Your dish makes me hungry only to see it! Have a great weekend, hugs! xo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I remember that you are vegetarian. :) Have a great weekend dear! x

      Ștergere
  5. This looks healthy and delicious will not mind trying it out.
    http://tifi11.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Mihaela,
    Eu am facut chiftelute din quinoa, legume si peste (file de pastrav, merluciu).
    Am fiert quinoa, iar dupa ce s-a racit am adaugat file-ul de pastrav, taiat fin, usturoi, pasta de ardei (paprikas)sau ardei rosu razalit fin, marar, patrunjel taiate marunt, ou, piper, oregano.
    Au fost delicioase si am primit multe complimente din partea celor dragi.

    Week-end placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc frumos pentru reteta, as incerca cu pastrav! <3
      Un sfarsit de saptamana cat mai placut. pupici

      Ștergere
  7. In salata o mananc si eu, am mai incercat cateva reteta, dar nu mi s-au parut cine stie.

    RăspundețiȘtergere
  8. recunosc nu am auizt de ea. Sunt estul de pretentioasa cand vine vorba de mancare, daca as avea ocazia sa o gust in alta parte si imi place mi-as cumpara-o, daca nu, nu cred ca as incerca :-P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu nautul am avut o experienta naspa, poate am nimerit eu un soi prost caci nici dupa cele 20 de minute recomandate ca sa fiarba imi parea crud si l-am mai lasat si tot degeaba, de aceea am preferat sa testez inainte de a cumpara. Naut as mai cumpara doar daca imi recomanda cineva, quinoa m-a convins.

      Ștergere
  9. Foarte folositoare si bune pentru o dieta de slabire *_*

    Happy weekend,

    Nicole

    www.nicoleta.me

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atentie, totusi contine mai multe calorii fata de celelalte, conteaza si cantitatea. Mie imi poate folosi si la ingrasare. Weekend placut Nico, te pup!

      Ștergere
  10. I didn't know about this ceral, it seems to have a lot of positive effects, I'd like to try it!
    Don't Call Me Fashion Blogger
    Facebook
    Bloglovin'

    RăspundețiȘtergere
  11. Hi Mihaela,
    this recipe is amazing!
    I've to try it!
    kisses
    Maggie D

    The Indian Savage diary

    RăspundețiȘtergere
  12. Încă nu am încercat-o, dar vreau. Voi reveni la postare când o cumpăr. :)

    RăspundețiȘtergere
  13. I would like to try it...I love healthy food and because I have Chron disease I really have to be careful about what I eat.

    RăspundețiȘtergere
  14. ¡¡Qué bueno tiene que estar, delicioso!! Besos.

    RăspundețiȘtergere
  15. I like Quinoa, it's my fave right after Bulgur. :) Healthy & filling.
    I also like your Recipe, I need to try it out.

    Follow the Royal Peach

    RăspundețiȘtergere
  16. Si eu folosesc! Imi place, dar nu pap decat eu :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Salatica arata delicios.
    Nu am incercat pana acum quinoa dar m-ai tentat si o sa o caut si eu. :)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  18. Nu am auzit de ea pana acum, dar cum nici orezul nu ma prea tenteaza, nu ma incumet. Copilul sigur nu ar manca, asa ca nu vad de ce m-as chinui. As incerca la restaurant poate. Merci de inormatii, mi se par folositoare! Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  19. De auzit am auzit, de gustat, nu. Si sincer pare tentanta si satioasa.

    RăspundețiȘtergere
  20. Looks delicious and healthy! I'll have to try it!
    Have a nice Sunday!

    Lady Trends
    http://myladytrends.blogspot.com.es/ NEW POST!!

    RăspundețiȘtergere
  21. Poate incerc si eu macar o data, sa vad "care-i faza", dar recunosc ca momentan nu ma foarte tenteaza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar la capitolul nutrienti sta foarte bine, pentru asta se merita cumparata quinoa, zic eu, o varianta mai ieftina e amaranthul.

      Ștergere
  22. am s-o incerc si eu la un moment dat, insa din diferite motive am tot amanat achizitia.

    RăspundețiȘtergere
  23. I love quinoa it's so good!!!!

    www.plogstyle.com

    RăspundețiȘtergere
  24. Eu nu am incercat pana acum quinoa dar m-ai facut curioasa.Daca vad pe undeva o sa-mi iau.:)

    RăspundețiȘtergere
  25. I love Quinoa, dear Mihaela, and I remember that I ate decades ago a muesli (granola) daily with great pleasure as I love the taste! Of this cause I thank you for your recipe and hope you had a wonderful weekend and you are in good health so far <3

    Kisses from Bavaria/Germany, Rena

    www.dressedwithsoul.com

    RăspundețiȘtergere
  26. Nu am avut rabdare sa citesc despre quinoq pana acum, noroc cu articolul tau ca m-am mai luminat:). Insa nu stiu daca ma tenteaza, sincera sa fiu. Poate cumpar o data sa vad ce iese, dar mai intai ma documentez, trebuie sa caut si alte retete :*

    RăspundețiȘtergere
  27. apropo de amaranth, cum se prepara asta? ca taman l-am cumparat si ma uit la el. tu ai incercat? pupi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Amaranth nu am cumparat sau incercat insa uite aici poti gasi doua retete: fel principal si desert sau pentru dimineata: http://www.cristianmargarit.ro/2011/04/dieta/doua-retete-cu-amarant Sper sa te ajute. te pup!

      Ștergere
    2. Sau cum spune pe blogul http://www.blogculegume.ro/tag/retete-cu-amaranth/ :
      Poti folosi amaranth-ul alaturi de iaurt si fructe de padure pentru un adaos proteic in bolul de la micul dejun, amestecat cu miere si fructe uscate tot pentru micul dejun, in compozitia panii, alaturi de alte fainuri (niciodata singur, pentru ca painea va iesi prea grea), in batoane energetice de granola, la ingrosarea supelor, ca fel de baza, amestecat cu lamaie, ulei de masline si verdeata (desi este mult mai moale si gelatinos decat quinoa), si in multe alte combinatii.

      Ștergere
  28. Uite-aici http://www.hapi.ro/budinca-de-quinoa-cu-mere-la-cuptor/ , mie-mi place dulce.
    Dar inca ma descurc greu cu quinoa, cous cous , linte

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru link, o sa trag cu ochiul, eu cous cous nu am gatit, dar am vazut la mama unei bune prietene.

      Ștergere
  29. De ceva timp, ma pregatesc si eu sa gust aceasta chestie noua :)) Dar daca tu zici ca nu are niciun gust, poate completeaza ideea ca este buna pentru corp!

    RăspundețiȘtergere
  30. Uite ca nu am incercat pana acum quinoa, dar m-ar tenta, m-ai facut curioasa. Insa nu stiu ce sa zic, daca are multe calorii parca nu ma mai incanta asa tare. :)) Mie imi trebuie doar alimente light. :P De exemplu orezul ma ingrasa desi recunosc ca e delicios. De aceea cam il evit. :(

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Din lumea necuvantatoarelor

     De-a lungul timpului am avut in grija doar pisici si pesti. Pestii mi s-au parut cei mai sensibili, daca mediul in care traiesc nu este unul echilibrat apar boli, devin apatici. Alimentatia este foarte importanta si am mai scris despre asta , este importanta indiferent ca vorbim de oameni sau de animale, iar astazi va invit sa cititi povestea Oanei si animalutelor ei pe care am rugat-o sa ne impartaseasca din experienta sa cu cititorii blogului.  Toto, Oachi Mara si Porto        Ei bine, am animăluțe de când mă știu, mai exact de pe la 4 ani și îmi petreceam timpul î n casa cu curte a bunicilor mei din Galați. Încă de pe atunci (când nu exista mâncarea granule sau umedă specială pentru animale) existau formule sănătoase de hrană gătită pentru câini și pisici, care culmea trăiau sănătoși ani mulți, cățeii chiar până la 20-21 de ani. Un singur lucru mi-a spus atunci bunicul, v ă z â ndu-m ă că dau bomboane cățeilor din curte: Nu dulciuri! Niciodată! Sunt otravă

Thank you Michael Bolton for a great show!

2013 mi-a adus multe lucruri bune, pe cele rele vreau sa le dau uitarii, iar la un sfarsit de an exceptional nici nu mi-am imaginat de asemenea amploare. Vazusem cu cel putin o luna inainte ca va participa la Revelionul din aer liber Michael Bolton in Galati cu sprijinul primariei. Mi-am zis ca e o farsa. Nu stabilisem nimic pentru Revelion, voiam doar sa fiu cu sotul meu, sa dansam, sa am parte de liniste... si am avut! Am fost atat de... incat nu am cuvinte, completati voi! Poate pentru ca sunt racita si am dureri crunte de cap, poate ca acea senzatie nici nu poate fi descrisa in cuvinte. Am dansat, am aplaudat, am ovationat. Sufletul meu a fost hranit! Atat pot spune!

Basca, papion si paiete

In Londra am purtat buline, ieri am scos fusta la pozat, iarna stiti ca nu renunt la culori asa ca iata inca o tinuta in stilul meu caracteristic.  Fusesem anuntata ca vom avea parte de soare, mai cald teoretic, practic puteam raci cu propriile maini o sticla de bere insa nu imi era frig incat sa dau bir cu fugitii. Ne-am si distrat. O helanca gri din lana cu fusta conica verde din paiete insir pe pat, ma gandesc la jacheta neagra din imitatie de piele insa blazerul reiat il gasesc mai potrivit, urmeaza papionul, basca si in final geanta si cizmele. Gavroche style, glamour. Eu m-as prezenta asa la birou. Machiajul ochilor mi-a luat timp cel mai mult.